Componentele procesului educational si modul de organizare a acestuia se afla într-o unitate organica. Forma de organizare a procesului de învatamânt include numeroase aspecte. Cele mai importante dintre acestea se refera la:
• constituirea grupelor de elevi;
• organizarea continutului instruirii, în raport cu obiectivele asumate de institutia
• de învatamânt;
• structurarea programului de desfasurare a procesului educational .
La specialitatea „Informatica” procesul de învatamânt se realizeaza în:
- grupele formate în baza scolii medii de cultura generala si liceu cu durata instruirii de 2 ani;
- grupa formata în baza studiilor gimnaziale cu durata instruirii de 4 ani.
Spre deosebire de grupele formate în baza de scoala medie si liceu, unde instruirea cuprinde doar componenta profesionala, elevii înmatriculati în baza studiilor gimnaziale în primii trei ani studiaza în paralel cursul deplin liceal la profilul real si discipline de specialitate, având si posibilitatea sustinerii bacalaureatului si doar la ultimul an sunt concentrati pe deplin asupra componentei profesionale.
Elevii sânt organizati în grupe academice a câte 25-30 persoane.
Criteriile de constituire a grupelor: limba de studiu, rezultatele obtinute în procesul admiterii, limba straina studiata în scoala.
Activitatea educationala în fiecare grupa este coordonata de un diriginte, desemnat prin ordin de catre directorul Colegiului.
Ca unitate de dirijare a procesului educational s-a constituit sectia de învatamânt.
În Colegiu functioneaza o sectie de învatamânt, care activeaza în temeiul regulamentului corespunzator:
În scopul perfectionarii maiestriei profesionale a cadrelor didactice, coordonarii activitatii stiintifico - metodice, a participarii cât mai eficiente a cadrelor didactice la activitatea educationala în Colegiu s-au format urmatoarele catedre:
• „Discipline socio-umanistice” ;
• „Discipline fundamentale” ;
• „Discipline de specialitate”;
• „Informatica”
• „Dirigintilor”
OCatedra este o subdiviziune de baza a Colegiului, care organizeaza si realizeaza activitatea didactica, metodica si stiintifica la una sau mai multe discipline înrudite, precum si lucrul stiintific cu elevii.
În procesul activitatii catedrele folosesc diverse forme de activitati:
• sedinte ordinare si deschise;
• decade ale disciplinelor;
• serate tematice;
• conferinte stiintifico-practice;
• olimpiade;
• concursuri;
• sedinte ale cercurilor si ale societatilor stiintifice ale elevilor;
• elaborarea planurilor de învatamânt;
• elaborarea de programe analitice, lucrari metodice;
• organizarea de expozitii etc.